Op deze pagina vind je allerlei relevante informatie over de gemeenteraadsverkiezingen.

Word raadslid

Voor ons zijn succesvolle lokale verkiezingen een belangrijke stap om invloed te krijgen in de gemeenteraad, waardoor we onze idealen beter kunnen realiseren. Zo gaan we van Den Haag een groene, eerlijke en inclusieve stad maken. Hiervoor is een sterke, inclusieve en breed gedragen kandidatenlijst nodig. Daarom zoeken wij jou.

We zoeken raadsleden die midden in de samenleving staan, die de GroenLinks-idealen onderschrijven, die kunnen onderhandelen én samenwerken, die goed standpunten kunnen presenteren, die goede volksvertegenwoordigers zijn: authentiek en toegankelijk, en die zich in willen zetten voor lokale thema's.

GroenLinks Den Haag zoekt ook een lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen. De Haagse afdeling zal een lijsttrekkersverkiezing organiseren waarin de verschillende kandidaten zich presenteren en de leden hun nieuwe lijsttrekker kiezen.

De kandidatencommissie zal kandidaten voordragen die gezamenlijk een afspiegeling zijn van ervaring en netwerk op de belangrijkste GroenLinks thema’s en de diversiteit en identiteit van de Haagse stemmers.

Reageer met brief en CV uiterlijk 15 juni naar kcgroenlinksdenhaag@gmail.com.

Denk mee met de programmacommissie

Samen met leden en de stad gaat de programmacommissie het verkiezingsprogramma voor de komende gemeenteraadsverkiezingen schrijven. Wat vind jij belangrijk? Laat het ons weten op een van de komende bijeenkomsten of via de mail!

De PC kent drie aanvoerders voor respectievelijk Groen (Annemarie Rullens), Sociaal (Zoë Visser) en Inclusief (Emma van Wezenbeek). Daan Kegelaar zit erin namens het bestuur, Serpil Ateş vanuit de fractie. Ali al Hadaui is voorzitter, Hella Prins secretaris. Elke aanvoerder overlegt in een zogenaamde driehoek met fractie en werkgroepvoorzitter(s).

De commissie is via de mail te bereiken en zal je via de nieuwsbrief op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Heb je punten die belangrijk zijn voor het verkiezingsprogramma? Denk mee met de PC en laat weten welke problemen de komende tijd moeten worden aangepakt en welke oplossingen jij ziet! Vul de vragenlijst voor het verkiezingsprogramma in.

Ga mee de stad in

Om een goed resultaat te halen bij de verkiezingen is het essentieel dat we ons overal in de stad laten zien. Op dit moment kunnen we vanwege de corona-maatregelen niet huis-aan-huis campagne voeren, maar we kunnen wel op andere manieren van ons laten horen. Je kan bijvoorbeeld lid worden van een wijkteam, je opgeven als vrijwilliger, of je aanmelden als Apptivist (dan weet je als eerste wanneer we wel weer huis-aan-huis in gesprek met bewoners gaan).