Nieuws gefilterd op Fractie

Wie verdient het Groene Lintje 2017?

De verkiezing voor het Groene Lintje 2017 is gestart. Vanaf vandaag kan gestemd worden op een van de drie genomineerde organisaties die zich inzetten voor duurzaamheid en een beter milieu. De onderscheiding is een initiatief van GroenLinks en wordt dit jaar voor de tiende keer uitgereikt in Den Haag.

Keek op de Week: Is er nog (nacht)leven na de Pijpela?

Foto: Bruno Girin CC BY-SA

Soms gebeuren er dingen die je niet ziet aankomen zoals de sluiting van sociëteit de Pijpela. Na 47 jaar sluit deze legendarische nachtelijke vrijplaats haar deuren. De laatste jaren kwam ik er zelf regelmatig na afloop van de raadsvergaderingen. Het was dan vaak al ver na middernacht want democratie is een tijdrovend proces.

GroenLinks eist stevige maatregelen voor schone lucht

Fractievoorzitter Arjen Kapteijns

GroenLinks eist stevige maatregelen voor schonere lucht in Den Haag. De huidige aanpak tegen luchtvervuiling blijkt niet effectief genoeg. Den Haag is een van de meest vervuilde regio’s in Europa en voldoet nog steeds niet aan de Europese regelgeving voor luchtkwaliteit. GroenLinks wil concrete afspraken met ‘veelrijders’ als taxi’s, touringcars en bedrijven die aan de gemeente leveren.