GroenLinks Den Haag zoekt kandidaten!

GroenLinks Den Haag zoekt kandidaat-raadsleden voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018. Heb je hart voor de stad, ben je gedreven en wil je actief bijdragen aan een groener, socialer Den Haag waar iedereen mee kan doen? Geef je dan uiterlijk 31 mei 2017 op!

Fractievoorzitter Arjen Kapteijns

We zoeken jou!

GroenLinks groeit! In 2018 willen wij in de Haagse gemeenteraad met een grote en sterke fractie vertegenwoordigd zijn. We zoeken kandidaten die standpunten kunnen presenteren, belangstelling hebben voor lokale thema's, volksvertegenwoordigers zijn, willen samenwerken met de leden en met de stad, en voldoende tijd hebben.

Wil je je kandideren als raadslid? Stuur dan je motivatie en cv naar secretariaat.denhaag@groenlinks.nl. Je krijgt dan spoedig bericht over het vervolg van de procedure. De deadline voor de sollicitatie naar raadslidmaatschap is 31 mei 2017. Wil je ook lijsttrekker worden vermeld dit dan direct bij je sollicitatie en motivatie.

Wat voor fractie willen wij?

Een fractie die proactief, initiatiefrijk, gericht op vernieuwing, toegankelijk en daadkrachtig is. De fractie vormt een afspiegeling van de stad met leden die elkaar aanvullen. De fractie werkt in goed overleg en in vertrouwen samen en is goed in politiek-strategisch handelen. Zij zorgt voor breed overleg en discussie over voor GroenLinks relevante standpunten. De fractie kent een open cultuur en communiceert regelmatig met leden en kiezers. De fractie wordt ondersteund door deskundige fractiemedewerkers.

Heb je vragen over het raadswerk en/of de vacature. Stuur dan een bericht naar de scoutingscommissie via david.muntslag@groenlinksdenhaag.nl. Lees ook 10 vragen en antwoorden over raadslidmaatschap bij GroenLinks Den Haag.

In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 organiseert GroenLinks Zuid-Holland de training ‘Zin in GroenLinks Zuid-Holland’. Meer weten? Klik dan hier