Nieuws over Arjen Kapteijns

GroenLinks: Rijk springt niet genoeg bij met zorgtekorten

Arjen Kapteijns
GroenLinks Den Haag is blij dat het gelukt is om de vandaag gepresenteerde begroting rond te krijgen, maar heeft ook grote zorgen over de tekorten in het sociale domein. Fractievoorzitter Arjen Kapteijns: “Het rijk moet haar verantwoordelijkheid nemen en een eerlijke vergoeding geven voor zorg aan de gemeenten. Alle rek is er nu wel uit en het kan niet zo zijn dat kwetsbare groepen in de stad de dupe worden".

GroenLinks en Islam Democraten: “Geef ov-haltes groene daken”

Arjen Kapteijns

In Utrecht zijn ze al te vinden: groene daken op tram- en bushaltes. Op deze daken is sedum geplant, een soort vetplant die zelf veel water opneemt. De groene daken hebben zo een positief effect op de leefomgeving van zowel mens als dier. GroenLinks Den Haag en de Islam Democraten hebben nu het stadsbestuur gevraagd om het voorbeeld van Utrecht te volgen, en de ov-haltes in Den Haag duurzamer te maken.

Laat bewoners zelf plekken aanwijzen voor extra plasticcontainers

Arjen Kapteijns

Er wordt steeds meer plastic scheiden in onze stad, maar toch wordt het bewoners niet altijd makkelijk gemaakt. Hagenaars moeten vaak ver open voor een plasticbak, terwijl containers voor papier en glas vaak dichter in de buurt te vinden zijn. GroenLinks wil de goede wil van mensen belonen en wil daarom dat bewoners zelf plekken aan kunnen wijzen voor extra plasticcontainers.