Nieuws over Arjen Kapteijns

GroenLinks organiseert stadsconferentie: “Wij gaan die krachten bundelen.”

Op 9 november organiseert GroenLinks Den Haag haar eerste stadsconferentie. In Brouwerij De Prael maken volksvertegenwoordigers samen met bewoners en initiatieven plannen voor een stad waarin iedereen mee kan doen. Voorzitter Liesbeth Hofs: “Den Haag lijkt vaak verdeeld, maar veel bewoners en organisaties zijn bezig om onze stad te verbinden. Wij gaan die krachten bundelen.”

GroenLinks: aan de slag voor stabiel stadsbestuur voor alle Hagenaars

Arjen Kapteijns

Vandaag bracht verkenner Tom de Bruijn zijn verslag uit voor nieuwe coalitieonderhandelingen: GroenLinks, VVD en D66 moeten wat hem betreft met PvdA en CDA aan tafel zitten voor een stabiel stadsbestuur dat alle Hagenaars vertegenwoordigt. GroenLinks schaart zich achter de aanbevelingen van de Bruijn en wil snel aan de slag gaan.

GroenLinks: Rijk springt niet genoeg bij met zorgtekorten

Arjen Kapteijns
GroenLinks Den Haag is blij dat het gelukt is om de vandaag gepresenteerde begroting rond te krijgen, maar heeft ook grote zorgen over de tekorten in het sociale domein. Fractievoorzitter Arjen Kapteijns: “Het rijk moet haar verantwoordelijkheid nemen en een eerlijke vergoeding geven voor zorg aan de gemeenten. Alle rek is er nu wel uit en het kan niet zo zijn dat kwetsbare groepen in de stad de dupe worden".