Nieuws over Erlijn Wenink

Risico's menstruatie bij armoede: “We moeten het taboe doorbreken.”

Veel mensen in Nederland kunnen zich geen producten als maandverband en tampons veroorloven, blijkt uit onderzoek van Feministisch platform De Bovengrondse. Dit leidt regelmatig tot sociale isolatie en gezondheidsrisico’s. GroenLinks Den Haag maakt zich zorgen en vraagt het stadsbestuur om in actie te komen.

Roer moet om voor Haagse jeugdhulp

Afgelopen dinsdag bepaalde de rechtbank Den Haag dat tien gemeenten in de Haagse regio meer moeten gaan betalen aan jeugdzorginstellingen. Volgens de rechter zijn de tarieven die de gemeenten nu aanbieden te laag om de zorgkosten te dekken. GroenLinks Den Haag vraagt om opheldering over de gevolgen voor de Haagse jeugdhulp en roept het stadsbestuur op om het roer om te gooien om de zorg voor kwetsbare kinderen en jongeren veilig te stellen.

Laat succesvolle schuldenaanpak voor iedereen gelden

Hagenaars met financiële problemen worden steeds beter geholpen door de gemeente. Dat blijkt uit antwoorden op vragen van GroenLinks en D66. Gemeenteraadslid Erlijn Wenink (GroenLinks) is blij met de vooruitgang, maar ziet dat nog niet genoeg mensen van de nieuwe aanpak kunnen profiteren.

GroenLinks roept De Prael uit tot ‘Haagse Werkgever van het Jaar 2019’

Erlijn Wenink bij Brouwerij de Prael

Brouwerij De Prael heeft dit jaar de titel ‘Haagse Werkgever van het Jaar’ in de wacht gesleept. De prijs is een initiatief van GroenLinks Den Haag en wordt jaarlijks uitgereikt op 1 mei, de Dag van de Arbeid. De Prael biedt werkgelegenheid voor mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt, iets waar GroenLinks de brouwerij voor prijst.