Nieuws over Erlijn Wenink

Laat succesvolle schuldenaanpak voor iedereen gelden

Hagenaars met financiële problemen worden steeds beter geholpen door de gemeente. Dat blijkt uit antwoorden op vragen van GroenLinks en D66. Gemeenteraadslid Erlijn Wenink (GroenLinks) is blij met de vooruitgang, maar ziet dat nog niet genoeg mensen van de nieuwe aanpak kunnen profiteren.

GroenLinks roept De Prael uit tot ‘Haagse Werkgever van het Jaar 2019’

Erlijn Wenink bij Brouwerij de Prael

Brouwerij De Prael heeft dit jaar de titel ‘Haagse Werkgever van het Jaar’ in de wacht gesleept. De prijs is een initiatief van GroenLinks Den Haag en wordt jaarlijks uitgereikt op 1 mei, de Dag van de Arbeid. De Prael biedt werkgelegenheid voor mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt, iets waar GroenLinks de brouwerij voor prijst.

GroenLinks: Start een fietsenbank in Den Haag

Fietsparkeren

In Den Haag hebben veel mensen met een laag inkomen te kampen met vervoersarmoede. Ze dreigen geïsoleerd te raken omdat zij zich geen OV-reis, auto of betrouwbare fiets kunnen veroorloven. In Rotterdam is daarvoor kortgeleden een fietsenbank gestart: iedereen die het financieel moeilijk heeft, kan hier voor een klein bedrag een fiets kopen of leasen. De Haagse gemeenteraadsfractie van GroenLinks is enthousiast over het idee van een fietsenbank, en heeft het college gevraagd om er ook één in Den Haag te starten.

GroenLinks maakt bijstandsplannen menselijker

Vakbewegingen en cliënten zelf worden meer betrokken bij de uitvoering van het Werkoffensief +500, het plan van het Haagse College om jaarlijks 500 extra mensen uit de bijstand te helpen. Ook komt persoonlijke ontwikkeling meer centraal te staan.
Twee voorstellen van GroenLinks-raadslid Erlijn Wenink konden gisteravond op steun van de meerderheid van de gemeenteraad rekenen.