Nieuws van Arjen Kapteijns

Keek op de Week: Dure strandhuisjes en tochtige containerwoningen

Fractievoorzitter Arjen Kapteijns

Dure strandhuisjes voor ‘the happy few’ in Kijkduin en tochtige containerwoningen voor statushouders op een desolaat industrieterrein de Binkhorst. Het illustreert het verschil tussen zand en veen, tussen rijk en arm, tussen mensen die het goed voor elkaar hebben en mensen die hier nog maar net beginnen aan een nieuw bestaan.

Keek op de Week: Het dak eraf!

Fractievoorzitter Arjen Kapteijns

Het dak ging eraf woensdagavond bij GroenLinks. We vierden een historisch goede uitslag voor onze partij en we vierden de mateloze opluchting dat we niet in het rijtje achter Brexit en Trump zijn komen te staan. Zo’n 30.000 Hagenaars en Hagenezen vertrouwden hun stem aan ons toe. En al deze mensen geloven, net als ik, in een land waarin wij beter voor elkaar zorgen en beter met het milieu omgaan.

Keek op de Week: Het morele kompas van Jozias van Aartsen

KamerGotchi van Arjen Kapteijns (met dank aan David Muntslag)

Gisteren namen we afscheid van onze burgemeester, Jozias van Aartsen. We deden dat op gepaste manier en in stijl met lokaal bier en puntzakken friet. Ja, echt waar! Maar dat was natuurlijk niet alles. Jozias werd uitgeroepen tot ereburger van onze stad, kreeg een leerstoel aangeboden en er komt een naar hem genoemd fonds tegen Haagse jeugdwerkeloosheid.

Keek op de Week: Pauline en het bastion van oude witte mannen

Fractievoorzitter Arjen Kapteijns

Het zal je niet ontgaan zijn, we krijgen een nieuwe burgemeester! Zoals ik al vurig hoopte is de keuze gevallen op een vrouw, Pauline Krikke. Precies 100 jaar na de invoering van het vrouwenkiesrecht hebben wij in Den Haag voor het eerst een vrouwelijke burgemeester. Dat het een eeuw heeft moeten duren is wel treurig maar ik ben blij dat het eindelijk zover is.