Kandidatenlijst GroenLinks gekozen

GroenLinks heeft gisteren, als eerste partij in Den Haag, de kandidatenlijst vastgesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2010. Lijsttrekkerkandidaat Bert van Alphen werd unaniem door de Haagse leden van de partij op de eerste plaats gekozen.

Van Alphen: "De unanieme steun van de leden zie ik als een blijk van waardering voor het werk van de afgelopen jaren en als blijk van vertrouwen voor een komende periode."Ook fractievoorzitter Heleen Weening kon rekenen op eensgezinde steun van haar partij; zij werd meteen in één stemronde op de tweede plek gekozen. De verkiezing voor de derde plek resulteerde na twee stemrondes in een nipte overwinning, met één stem verschil, voor nieuwkomer Inge Vianen. David Rietveld en Arnoud Boer zijn op de vierde en vijfde plaats gekozen.Van Alphen is trots op wat GroenLinks in het College en met de fractie heeft bereikt voor Den Haag. "Met deze ervaren en deskundige kandidaten wordt bevestigd dat GroenLinks een serieuze en bekwame partij is, die oplossingsgericht wil blijven werken aan een nóg socialer en nóg groener Den Haag. GroenLinks heeft zin de toekomst. GroenLinks wil dat álle Hagenaars zin hebben in de toekomst."De kandidatenlijst van GroenLinks wordt opvallend afgesloten. Onderaan de lijst prijken de twee lijstduwers Kees Duijvestein en Mariko Peters. Duijvestein was tot april van dit jaar verbonden aan de TU Delft als hoogleraar Milieutechnisch Ontwerpen. Hij ontving in 2008 een Duurzaam Lintje van minister Cramer voor zijn inzet op het gebied van verduurzaming. Mariko Peters zit voor GroenLinks in de Tweede Kamer.