Wijkambassadeurs

Wijkambassadeurs zijn leden van GroenLinks die in hun wijk de ogen en oren voor de partij vormen. Ze zijn een aanspreekpunt voor andere leden en bewoners in de wijk, houden in de gaten wat er speelt en geven advies aan de fractie en het bestuur van GroenLinks Den Haag.

De wijkambassadeur:

• staat in contact met wijk en buren. De wijkambassadeur is het ‘groene hart’ van de wijk;
  • kaart relevante problemen aan bij de gemeenteraadsfractie van GroenLinks;
  • brengt de visie van de wijk in bij de thematische werkgroepen van GroenLinks en krijgt van die werkgroepen weer relevante informatie over de wijk terug;
  • initieert en neemt deel aan vergroening- en verduurzamingprojecten in de wijk;
  • initieert en neemt deel aan sociale projecten in de wijk;
  • initieert en neemt deel aan burgerinitiatieven en politieke beïnvloeding vanuit de wijk.

Op dit moment zijn de volgende wijkambassadeurs voor GroenLinks actief:

Je kunt hen mailen met vragen en opmerkingen over je wijk!

Doe mee!

Wil je je inzetten voor je omgeving? Heb je gevoel voor wat er speelt in je buurt? Heb je ideeën over wat er beter zou kunnen in je wijk maar je weet nog niet hoe je er mee aan de slag kan? Erger jij je aan het zoveelste project dat ten koste gaat van groen en leefbaarheid in jouw buurt maar weet je niet wie er wanneer besluiten over neemt en hoe je die kan beïnvloeden? Word dan GroenLinks-wijkambassadeur!

GroenLinks biedt je daarvoor ter begeleiding aan:

• Een oriëntatie (korte cursus) op hoe de besluitvorming in de lokale politiek in zijn werk gaat.
  • Een korte cursus met praktische tips over de mogelijkheden die burgers hebben om hun wijken groener en duurzamer te maken.
  • Een netwerk van GroenLinksers die met vergelijkbare problemen en oplossingen bezig zijn in andere wijken, waar je mee kunt uitwisselen.

Aan het wijkambassadeursschap ben je zoveel tijd kwijt als je zelf wilt, maar we gaan uit van gemiddeld twee uur per week. Neem om je aan te melden, of voor meer informatie, contact op met het bestuur, via secretariaat.denhaag@groenlinks.nl.