De Haagse lucht wordt langzaam schoner. En dat is dringend nodig: 1 op de 5 kinderen in Nederland heeft last van ademhalingsklachten, die samen hangen met luchtvervuiling door het verkeer. Deelautoā€™s kunnen een onderdeel van de oplossing zijn, tweetaktbrommers en de meeste dieselautoā€™s zijn onderdeel van het probleem. Als GroenLinks steunen we daarom schone vormen van vervoer: lopen, fietsen en openbaar vervoer en elektrische autoā€™s, vrachtwagens en bouwmateriaal. Het instellen van de strengste milieuzone rond het centrum van Den Haag en het verbieden van tweetaktbrommers helpen onze Haagse bijdrage te doen aan de luchtkwaliteit, klimaatverandering en de PAS-crisis. En daarmee een schonere lucht voor mensen en natuur.

De gemeentefinanciƫn staan voor grote uitdagingen. De landelijke overheid heeft taken op de zorg en bijstand aan de gemeenten gegeven. En tegelijkertijd bezuinigd op de middelen voor die taken. Als fractie staan we er voor dat de financiƫle problemen niet ten koste gaan van de meest kwetsbaren in onze samenleving.

Nevenfuncties en vrijwilligerswerk

Onbetaald: