[Persbericht] - Het bestuur van GroenLinks Den Haag draagt Arjen Kapteijns voor als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart volgend jaar.

De voordracht volgt het advies van een onafhankelijke kandidatencommissie aan het lokale partijbestuur. In september stemmen Haagse leden hier nog formeel over maar er is geen andere gegadigde.

Arjen Kapteijns: “Het is een grote eer als lijsttrekker voorgedragen te zijn. Ik heb er enorm veel zin in om samen met al onze fantastische vrijwilligers een succesvolle campagne te voeren en ik reken op een ijzersterke lijst! We gaan knokken voor een groenere stad waar iedereen zich thuis voelt en eerlijke kansen krijgt.”

Bestuursvoorzitter Kees Verhaar (kleine foto) ziet de toekomst ook zonnig in. “GroenLinks groeit enorm, óók in Den Haag. Met Kapteijns als lijsttrekker gaan wij de gemeenteraadsverkiezingen met nog groter vertrouwen tegemoet.”

Verhaar is blij met de keuze voor Kapteijns als beoogd lijsttrekker: “Arjen Kapteijns is een zeer effectief politicus met visie en stevige ervaring. Hij kent Den Haag goed en weet precies wat er speelt, zowel binnen als buiten het stadhuis. Zijn open en benaderbare houding past ook heel goed bij onze partij.”

Kapteijns volgde Inge Vianen in 2015 op als fractievoorzitter van GroenLinks Den Haag en is sinds 2011 werkzaam als raadslid.

Voor meer achtergrondinformatie, zie ook: www.arjenkapteijns.nl