I-did is een sociaal en duurzaam productie atelier waar van gerecyclede materialen onder meer tassen en interieurproducten om akoestiek te verbeteren worden gemaakt. GroenLinks prijst de manier waarop i-did mensen die nog nooit of heel lang niet hebben gewerkt werk biedt, intensief begeleidt en verder helpt naar een volgende baan. Daarmee biedt i-did niet alleen de materialen, maar ook haar medewerkers een tweede kans.

I-did werd in 2009 opgericht nadat oprichter Mireille Geijsen zag dat haar Koerdische vriendin moeite had om onderdeel te worden van de maatschappij. Het doel van i-did is sociale inclusie door middel van werk. Zelf zegt ze hierover: "Wij geloven in een circulaire samenleving waar iedereen een bijdrage levert om de cirkel draaiend te houden en waar niemand wordt buitengesloten".

GroenLinks raadslid Erlijn Wenink: “Onze keuze viel dit jaar op i-did, vanwege de oprechte manier waarop zij met hun medewerkers omgaan. Ze coachen hen op meerdere leefgebieden en helpen echt, niet door iets op te leggen, maar door iemand echt te leren kennen als collega.”