In de aanloop naar de finale behandeling van de begroting kondigde GroenLinks al enkele plannen aan. Bij de stemmingen bleek dat voor al die plannen een ruime meerderheid bestond. Dat gold voor het plan van GroenLinks om een snelle start te maken met de afkoppeling van het riool. Daarvoor werd €500.000 opzij gezet, zodat de meest stinkende knelpunten met voortvarendheid kunnen worden aangepakt.
Ook het plan 'Verleidelijk Openbaar Vervoer' kon op een ruime meerderheid van de raad rekenen. Met deze vernieuwende aanpak wil GroenLinks echt en effectief werk maken van het stimuleren van Openbaar Vervoer. Te vaak en te makkelijk wordt naar het middel van 'gratis' gegrepen. Uit onderzoek blijkt dat dan juist wandelaars en fietsers de gratis tram of bus pakken. Per saldo laat vrijwel niemand de auto staan. Met dit voorstel daagt GroenLinks de hele stad uit om met creatieve oplossingen te komen om automobilisten te verleiden de auto eens iets vaker te laten staan.
GroenLinks maakte ook geld vrij voor een stadsdichter. Al geruime tijd is er een groep van mensen bezig met dit idee, maar het ontbrak hen aan budget om de eerste horde te nemen. Met de €30.000 die GroenLinks voor dit initiatief liet reserveren kunnen we waarschijnlijk komend voorjaar al een echte Haagse stadsdichter tegemoet zien.
Dat was nog niet alles. GroenLinks pleitte voor een onderzoek naar de invoering van Culturele Zondagen, voor een prijs voor de Haagse leraar van het jaar, voor strippenkaarten en tandems voor cliënten van Parnassia en voor het stimuleren van autodelen in Rustenburg-Oostbroek. Al deze plannen werden overgenomen door het college, of aangenomen door de raad. Dat kun je gerust een groot succes noemen.
Zoals gezegd, GroenLinks was niet de enige die scoorde. Voorstellen van andere partijen die door GroenLinks gesteund werden waren onder meer het plan van de Haagse Stadspartij om het Binnenhof en omgeving voor te dragen voor de UNESCO-werelderfgoedlijst en een plan van de VVD om burgers actiever te informeren via mail en internet. Een CDA-motie die mede door GroenLinks was ondertekend om een onderzoek te starten naar de fietsparkeerbehoefte in verschillende wijken kon helaas niet op een meerderheid rekenen.