GroenLinks heeft klachten ontvangen over het groot aantal touringcars dat dagelijks in de Prinsessegracht geparkeerd staat.  Vaak staan deze bussen ook nog eens dubbel geparkeerd, zodat ze een groot deel van de straat in beslag nemen.

“Komende vanaf het station en het Malieveld is de Prinssessegracht één van de visitekaartjes van onze stad” aldus fractievoorzitter Arjen Kapteijns “Deze touringcars ontsieren het straatbeeld . Bovendien zorgen ze voor onveilige verkeersituaties in deze smalle straat, het fietsen wordt nagenoeg onmogelijk gemaakt”.

Opmerkelijk is dat veel van deze geparkeerde bussen hun motor langere tijd aan laten staan. Stationair draaiende bussen zijn ontzettend slecht voor de luchtkwaliteit in onze stad. Wat GroenLinks betreft is het dan ook tijd om touringcars uit de Prinsessegracht te gaan weren. GroenLinks heeft daarom vandaag aan het stadsbestuur gevraagd snel met een oplossing te komen. De schriftlijke vragen vind je bijgevoegd.