GroenLinks pleit ervoor dat de gemeente helpt bij het realiseren van een gedenkteken ter nagedachtenis aan Chuck Deely. De straatmuzikant die deze week overleed was zeer geliefd en bekend in Den Haag.

De Amerikaanse muzikant speelde ruim twintig jaar dagelijks op een paar vaste plekken in het centrum van Den Haag. Ondanks persoonlijke problemen en een langdurige drugsverslaving wist Deely zich staande te houden. Hij verdiende zijn brood als hardwerkende straatmuzikant en riep daarmee veel sympathie op bij Hagenaars.

Fractievoorzitter Arjen Kapteijns:
“Chuck stond symbool voor vrijheid en zelfredzaamheid. Er was veel respect voor hem in alle lagen van de bevolking en hij werd door velen geholpen als dat nodig was. De band die Chuck had met Den Haag en Den Haag met hem was uniek. Een gedenkteken zou een mooi eerbetoon zijn aan hem en onderstrepen hoe waardevol het is als mensen zonder te oordelen hulpvaardig zijn.”

De dood van Deely raakt veel mensen. Op social media zijn al verschillende ideeën geopperd voor een gedenksteen of een standbeeld. Groep de Mos deed eerder al een oproep voor een blijvende herinnering aan Chuck Deely, GroenLinks sluit zich hierbij aan.