Als het aan GroenLinks ligt, gaat er een dikke streep door de plannen voor het Spuiforum. ,,Wat ons betreft is de eerste actie van de nieuwe gemeenteraad het stopzetten van het huidige Spuiforum-plan,’’ zegt GroenLinks-lijsttrekker Inge Vianen.

Het college van PvdA, D66, VVD en CDA heeft de plannen voor het prestigieuze Spuiforum voor de verkiezingen nog snel even door de gemeenteraad geloodst. ,,Daarbij ging het college voorbij aan het massale verzet van de Haagse bevolking tegen de ingrijpende bouwplannen op het Spuiplein,” zegt Vianen.

,,Wij moeten snel handelen om het huidige Spuiforum-plan een halt toe te roepen. Daarom dient GroenLinks op 27 maart tijdens de eerste raadsvergadering na de verkiezingen een motie in om het Spuiforum-plan af te blazen.”  Wat GroenLinks betreft moet het na de verkiezingen echt anders in Den Haag. ,,Voor ons is het ondenkbaar dat dit college na de verkiezingen gewoon terugkeert en het Spuiforum-plan doorzet.”