GroenLinks Den Haag schrijft dit jaar voor de zevende keer de wedstrijd uit voor het groenste balkon, dakterras of geveltuintje van Den Haag. De drie beste inzendingen winnen gratis plantjes.

Fractievoorzitter Arjen Kapteijns, tevens voorzitter van de jury: “in een omgeving die nog te versteend is zijn de groene oases op balkons, geveltuintjes en dakterrassen onmisbaar. Groene plekjes in de stad maken onze leefomgeving niet alleen fijner voor mensen, maar ook voor vogels en insecten. Met deze wedstrijd willen we laten zien hoe goed Den Haag al bezig is, maar ook andere Hagenaren uitdagen en inspireren om net dat beetje verder te gaan.”

Wil je kans maken op één van de prijzen? Mail dan vóór 25 augustus een foto van je balkon, groene gevel of dakterras naar groenstebalkon070@gmail.com onder vermelding van je naam en adres. De inzendingen zullen worden bekeken door een vakjury, die op 10 september de uitslag bekend zal maken. Winnaars ontvangen een nationale tuinbon ter waarde van 50 euro (eerste plaats), 30 euro (tweede plaats) of 20 euro (derde plaats).