Als eerste in het zonnetje: De 31 jaar geleden geboren en getogen Haagse Anke Verheij. In het dagelijks leven is Anke werkzaam als programma coördinator van een programma met kraanwaterbedrijven in steden in Afrika en Azië. In tijden van waterschaarste, watervervuiling, verstedelijking en bevolkingsgroei zijn er veel waterbedrijven die wel wat ondersteuning kunnen gebruiken, en dat doet zij met dit programma.

Anke is pas een jaartje lid van GroenLinks, maar wel al heel actief. Ze is sinds kort covoorzitter van de werkgroep Internationaal, en is bij de afgelopen verkiezingen actief geweest binnen het campagneteam. Hiernaast is Anke lid van de werkgroep Wonen en Milieu. Anke is lid geworden van GroenLinks nadat zij weer in Den Haag kwam wonen na een periode in Vietnam. De overweging om lid te worden was omdat zij zich graag nuttig maakt en haar tijd besteed om de wereld een beetje beter te maken. Zij heeft de overtuiging dat de politiek een krachtig instrument is om dingen te veranderen. Met de werkgroep Internationaal wil zij een groot Haags internationaal netwerk opbouwen, zodat er beter aan hun behoeftes kan worden voldaan. In haar vrije tijd doet zij aan improvisatietheater, doet aan bootcamp op het strand en gaat graag hardlopen in de duinen. Anke is door weer en wind op het Zuiderstrand te vinden. In de herfst waait ze er graag uit, in de zomer neemt ze er graag een frisse duik en geniet van wat eten op een kleedje.

Leuk feitje over Anke: Als eerste studie heeft zij politicologie gestudeerd, en is hier snel weer mee gestopt omdat zij het saai vond. Het actief zijn voor GroenLinks Den Haag vindt zij gelukkig een stuk boeiender!

Anke wil graag dat GroenLinks Den Haag weer in het college komt, en dat hierdoor Den Haag groener, duurzamer en gelijker wordt. Voor haar eigen Weimarstraat wenst zij dat het groener, veiliger en daardoor leefbaarder wordt, waarbij eenrichtingsverkeer zou helpen.

Wat Anke de leden van GroenLinks Den Haag graag wil meegeven: “Hoe meer je erin stopt, hoe meer je eruit haalt! Maak contact met andere GroenLinksers, laat het weten als je iets niet begrijpt of hulp nodig hebt en wees actief!”