De dooi is ingezet. Toch konden vanmorgen Randstadrail 3 en 4 en de trams 2 en 6 het station niet bereiken. Reizigers hebben geen idee hoe lang ze moeten wachten op hun tram. GroenLinks wil dat daar verbetering in komt.
Fractievoorzitter Heleen Weening: “GroenLinks wil dat het openbaar vervoer een aantrekkelijk vervoermiddel blijft om naar je werk of naar school te gaan. De HTM moet dan wel zorgen voor een betere informatievoorziening bij storingen.”
Heleen heeft het college de volgende vragen gesteld:
GroenLinks heeft echter weer diverse klachten ontvangen over de informatievoorziening van de HTM richting de reizigers. HTM lijkt er nog onvoldoende in te slagen om de reizigers adequaat te informeren. Dit leidt tot onnodige frustraties en langere reistijden.
1) Heeft HTM een actieplan om reizigers te informeren bij calamiteiten? Zo ja kan er een toelichting worden gegeven hoe dit plan eruit ziet en welke informatiekanalen er worden ingezet om de reizigers te informeren?
2) Hoe vindt het College dat dit plan heeft gewerkt in de afgelopen winterse periode? Komt er een officiële evaluatie?
3) Is het College bereid met de HTM te overleggen over alternatieve informatievoorziening voor reizigers bij haltes die nog geen elektronische informatieborden hebben? Bijvoorbeeld door het ophangen van posters dat er tijdelijk een storing is of het inzetten van de social media?