Afgelopen zomer is een aantal bestuursleden op bezoek geweest bij de Participatie Keuken in het Hart van Moerwijk. Mireille en initiatiefnemer Ben Lachhab hebben de bestuursleden rondgeleid en verteld over hun hartverwarmende initiatieven met als doel Haagse bewoners elkaar te laten ontmoeten en te laten samenwerken om structureel de veerkracht van kwetsbare mensen te vergroten. Dit doet de Participatie Keuken met steeds meer partners. Ook wij van GroenLinks Den Haag willen graag samenwerken met de Participatiekeuken om zo ontmoetingen te organiseren die smaken naar meer.

Op de website van de Participatie Keuken vind je niet alleen meer informatie over de Aanschuiftafels door heel de stad, het Sociaal Stadsrestaurant en het Sociaal Stadscafe maar vind je ook informatie over hoe je zelf mee kunt doen. De Participatie Keuken kan altijd vrijwilligers gebruiken op allerlei vlakken, iedereen mag hierbij meedoen.

Wat kun je van GroenLinks Den Haag verwachten? In het komende seizoen zullen wij helpen koken om maaltijden te bereiden voor Hagenaars onder de armoedegrens, aanschuiven bij tafels om anderen te ontmoeten en te luisteren en zullen we activiteiten organiseren met andere partners in de Stad Den Haag waarin we in gesprek gaan met elkaar.

Bron foto: website van de Participatie Keuken