• Den Haag is trots op de titel ‘internationale stad van Vrede en Recht’. Het demonstratierecht is een belangrijke manier om je stem te laten horen, aandacht te vragen voor een onderwerp of op te komen voor een belang. Daarom blijven we het recht om te demonstreren beschermen en zijn we kritisch op het opleggen van beperkingen aan demonstraties. We zijn altijd scherp op de manier waarop de politie optreedt. Intimidatie bij abortusklinieken is niet toegestaan.
  • Den Haag is de geboortestad van het Shelter City-initiatief, dat is inmiddels is uitgegroeid tot een netwerk van meer dan twintig steden over de gehele wereld. Wij vinden het belangrijk om mensen die opkomen voor mensenrechten en zelf gevaar lopen, tijdelijk op te kunnen vangen. Daarom blijven we Shelter City steunen.
  • In Den Haag bouwen we een internationaal centrum voor klimaat, recht en vrede. In dit centrum komt een helpdesk waar Hagenaren terecht kunnen met praktische vragen over verduurzaming en klimaat, en een kenniscentrum over internationaal recht en gerechtigheid rondom klimaat, met speciale aandacht voor de positie van inheemse volkeren wereldwijd.