De programmacommissie heeft van het bestuur de opdracht gekregen om met het oog op de Haagse gemeenteraadsverkiezingen in 2018 een verkiezingsprogramma op te stellen voor GroenLinks Den Haag.

Het concept-verkiezingsprogramma kwam tot stand met de waardevolle bijdragen van leden en sympathisanten, de werkgroepen van GroenLinks Den Haag en leden van DWARS. Ook hebben we veel te danken aan de betrokken experts van een groot aantal maatschappelijke organisaties, instellingen en verenigingen die zich inzetten voor onze mooie stad Den Haag.

Wij voerden veel individuele gesprekken met wetenschappers, beleidsmakers, mensen uit de praktijk en ervaringsdeskundigen. We ontvingen input tijdens verschillende workshops op ledenvergaderingen. Daarnaast verzamelden wij veel goede ideeën en inzichten tijdens drie goedbezochte en inspirerende ‘meedenksessies’ die wij hielden in de Bazaar of Ideas (op 19 juni), restaurant de Hagedis (op 22 augustus) en de gymzaal van Lekker Nassûh (op 28 augustus).

Hartelijk dank aan iedereen die heeft meegedacht en ons hielp dit concept-programma vorm te geven.

Nu zijn de leden van GroenLinks aan zet om het programma via voorstellen en amendementen verder aan te scherpen of te wijzigen. Op de Algemene Vergadering van 2 december 2017 stellen de leden het definitieve programma vast.

Programmacommissie

• Martijntje Smits (voorzitter) - ingenieur, milieu- en techniekfilosoof, docent en onderzoeker.
  • Jelko Dijkman - politicoloog, bestuurskundige en projectleider Erasmus Universiteit.
  • Sanne Ravensbergen - historicus, promovendus, docent aan de Universiteit Leiden en lid campagneteam.
  • Annemieke Bijker - politicoloog
  • Peter Drijver - architect, o.a. Stichting SOS Den Haag, Spuiforum en Programmacommissie 2014-2018.
  • Irene Voskamp - jurist, cultuurwetenschapper, strategisch adviseur bij AEF,  o.a. deskundig in het sociale domein(zorg, jeugd)  en samenwerking tussen gemeente, zorgaanbieders en cliënten. Veel ervaring met het opstellen van visies samen met betrokken partijen.
  • Hugo van den Beld
  • Liesbeth Hofs
  • Tom van Schie
  • Maarten de Vuyst
  • David Westsson
  • Serpil Ates-Ture

Met medewerking van o.a. Wessel den Hartog, Mariët Herlé, Arjen Kapteijns, Florine Kuethe, Frederique Leunenberg, Marije Ploeg, David Rietveld, Wendy Schuchmann, Jan Spruijt, Mariëlle Vavier en Inge Vianen.