Dinsdagavond debatteerde de Haagse gemeenteraad over de aanpassingen op de kruising van de Zwolsestraat en de Gevers Duynootweg. Wethouder Revis (Scheveningen) zegde aan Vavier toe te onderzoeken hoe de parkeerplaats geheel of gedeeltelijk kan worden teruggegeven aan de natuur. Hiermee komt er minder stikstofuitstoot en ongezonde lucht en hoeven auto’s niet helemaal door Scheveningen te rijden naar deze parkeerplaats. Vavier: “Daarmee slaan we meerdere vliegen in één klap. Met de schonere lucht beschermen we het kwetsbare duingebied én de gezondheid van Scheveningers met longaandoeningen. Het levert ook nog eens een flinke afname van stikstofdepositie op. Bovendien zal Scheveningen hierdoor hopelijk minder last krijgen van files op zomerse dagen.”

Wat de GroenLinkser betreft ontstaat de ruimte door de 700 parkeerplaatsen die er nu zijn met de parkeergarage aan de Noordboulevard. Zo ontstaat er veel nieuwe plek voor fietsers en kan Den Haag een groot deel van de bestaande parkeerplekken terug geven aan de duinen. “Het zou daarnaast wel goed zijn dat de enige parkeerplekken die behouden blijven, voor mensen met een handicap zijn”, aldus Vavier. “Op die manier blijft dit mooie stuk strand en natuur ook voor hen bereikbaar.”

Scheveningers ervaren veel overlast van auto's en files. Wat GroenLinks betreft bekijkt het gemeentebestuur meer maatregelen om de leefbaarheid in het dorp te verbeteren, zodat de files en overlast van auto’s en motoren afnemen op warme dagen.