[Persbericht] - Met een recordaantal van 5 zetels houdt het succes van GroenLinks aan in de tweede Haagse peiling voor de gemeenteraadsverkiezingen. Volgens de peiling zou de partij op 21 maart meer dan twee keer zo groot worden dan in 2014. Het beloven spannende verkiezingen te worden: de vier grootste partijen uit de peiling (VVD, D66, GdM en GroenLinks) komen steeds dichter bij elkaar te liggen.

Lijsttrekker Arjen Kapteijns: “Dit laat overduidelijk zien dat de vorige peiling geen toevalstreffer was. Hagenaars willen verandering, steeds meer mensen vinden duurzaamheid belangrijk. Een grote groep Hagenaars kiest nu bewust voor een duurzaam en leefbaar Den Haag, waar de straten veilig zijn voor onze kinderen om te kunnen spelen”.

Kapteijns wijst ook op de groeiende ongelijkheid in Den Haag. “De verschillen in onze stad zijn nu te groot, te veel mensen blijven achter. Deze peiling maakt duidelijk dat de stad kiest voor eerlijke kansen. Iedereen moet hier betaalbaar kunnen wonen, kunnen rekenen op goede zorg en gelijke kansen krijgen op de arbeidsmarkt.”

GroenLinks wil investeren in groene groei. Het isoleren van huizen, plaatsen van zonnepanelen en installeren van nieuwe warmtesystemen gaat veel nieuwe banen opleveren in Den Haag. Door een duurzaamheidsfonds beschikbaar te stellen, wil GroenLinks ervoor zorgen dat vooral ook mensen met een kleine beurs hun huis energiezuinig kunnen maken. Zo kan iedereen profiteren van een veel lagere energierekening.

De partij wil de stad flink groener maken. De komende jaren wil GroenLinks 15.000 extra bomen planten in Den Haag en de leefbaarheid vergroten door wijken snel aan te pakken waar nu weinig groen is.