Partijen blij

Tussen de Laan van Meerdervoort en de Obrechtstraat ligt een klein stadspark verstopt. Omwonenden van Sunny Court trokken aan de bel bij de gemeenteraad over een bouwplan wat ten koste zou gaan van de rust op deze plek. Na vragen uit de gemeenteraad gaat dit bouwplan niet door. De Haagse politieke partijen zijn blij dat het stadsbestuur zo tegemoet komt aan de zorgen.

Robert Barker (PvdD): 'We zijn blij dat de groene oase van rust niet wordt aangetast en zo de leefomgeving van vele diersoorten onder druk komt te staan.’

Marielle Vavier (GroenLinks): ‘Goed, dat bewoners ons hierop attendeerden. Dit soort groene plekjes moeten we niet willen bebouwen en al helemaal niet als daarvoor draagvlak in de buurt ontbreekt.’

Jan Pronk (VVD): ‘De stad groeit rondom de stations, maar de bestaande wijken willen we met rust laten. Daarom is het goed dat het college heeft besloten niet aan deze ontwikkeling mee te werken.’

Dennis Groenewold (D66): ‘Parkjes als Sunny Court zijn van onschatbare waarde voor de wijk en de stad. Het geeft ademruimte in onze versteende ruimte. Dat moeten we koesteren, niet volbouwen’