Op deze pagina vind je allerlei relevante informatie over de gemeenteraadsverkiezingen die gehouden worden op 16 maart 2022.

Het programma

Ons plan voor een groen, gelijk en kansrijk Den Haag. Dat is de titel van ons verkiezingsprogramma en laat gelijk zien waar wij voor staan. GroenLinks heeft ambitieuze plannen voor Den Haag binnen vier hoofdthema’s. Wij willen hard werken aan betaalbare woningen voor iedereen, een eerlijke aanpak van de klimaatcrisis, groene en leefbare wijken, en gelijke kansen voor iedereen. Samen krijgen we dat voor elkaar.

Dit programma is tot stand gekomen dankzij de bijdragen van mensen binnen en buiten GroenLinks Den Haag. We bedanken hen voor hun betrokkenheid en kennis.

Lees hier het volledige programma.

Onze kandidaten

Zaterdag 11 december presenteerde GroenLinks haar concept-kandidatenlijst. Lees hier meer over de lijst en bekijk hier de profielen van alle kandidaten.

Ga mee de stad in

Om een goed resultaat te halen bij de verkiezingen is het essentieel dat we ons overal in de stad laten zien. Op dit moment kunnen we vanwege de corona-maatregelen niet huis-aan-huis campagne voeren, maar we kunnen wel op andere manieren van ons laten horen. Je kan bijvoorbeeld lid worden van een wijkteam, je opgeven als vrijwilliger, of je aanmelden als Apptivist (dan weet je als eerste wanneer we wel weer huis-aan-huis in gesprek met bewoners gaan).