Samen bereiden we ons alweer voor op de volgende stap: de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022. Voor ons zijn succesvolle lokale verkiezingen een belangrijke stap om invloed te krijgen in de gemeenteraad, waardoor we onze idealen beter kunnen realiseren. Zo gaan we van Den Haag een groene, eerlijke en inclusieve stad maken.

Hiervoor is een sterke, inclusieve en breed gedragen kandidatenlijst nodig. En daarvoor zoeken wij jou. De kandidaatstelling voor Haagse leden van de gemeenteraad is geopend!

We zoeken raadsleden die midden in de samenleving staan, die de GroenLinks idealen onderschrijven, die kunnen onderhandelen én samenwerken, die goed standpunten kunnen presenteren, die goede volksvertegenwoordigers zijn: authentiek en toegankelijk, en die zich in willen zetten voor lokale thema's.

GroenLinks Den Haag zoekt ook een lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen. De Haagse afdeling zal een lijsttrekkersverkiezing organiseren waarin de verschillende kandidaten zich presenteren en de leden hun nieuwe lijsttrekker kiezen.

Interesse? Lees dan hier de profielschets voor raadsleden en de lijsttrekker. Reageer met brief en CV uiterlijk 15 juni naar kcgroenlinksdenhaag@gmail.com. Bekijk ook de toelichting van wat jij tijdens het proces kan verwachten van GroenLinks Den Haag en wat wij van jou verwachten, ook bij interesse voor het lijsttrekkerschap. Wil je meer weten over raadslid worden? Meld je dan aan voor de Haagse Oriëntatieavond op 12 mei.