Afdeling

De afdeling GroenLinks Den Haag bestaat uit de gemeenteraadsfractie, het bestuur en werkgroepen.

Gemeenteraadsfractie

De gemeenteraadsfractie vertegenwoordigt GroenLinks in de Haagse gemeenteraad en in de stad. De fractie bestaat uit:

Arjen Kapteijns (fractievoorzitter)
Mariët Herlé (fractievertegenwoordiger)
Mariëlle Vavier (fractievertegenwoordiger)
Frederique Leunenberg (beleidsmedewerker), werkdagen: ma, di, do

Contact met de fractie
Speelt er iets in jouw straat of buurt waar GroenLinks mee kan helpen? Laat het ons weten, wij horen het graag!
Je kunt ons bereiken op 070-3533729 of via groenlinks@denhaag.nl.

Postadres
Fractie GroenLinks
Spui 70
2511 BT Den Haag

Fractieoverleg
Elke maandag om 17:00 uur vindt het fractieoverleg plaats in de fractiekamer op het Stadhuis (Spui 70). Leden kunnen hierbij aanwezig zijn, meld je hiervoor aan via groenlinks@denhaag.nl.

Bestuur

Het bestuur faciliteert de fractie en de leden en is verantwoordelijk voor de zichtbaarheid van GroenLinks in de stad. Elke twee weken is er bestuursvergadering. Leden kunnen hierbij aanwezig zijn, aanmelden kan via secretariaat.denhaag@groenlinks.nl. Meer informatie is te vinden op de pagina van het bestuur.

Commissies

Er zijn meerdere commissies binnen GroenLinks Den Haag met een specifieke taak:

• Kandidatencommissie: zij beoordeelt en adviseert over kandidaten voor diverse posities binnen de afdeling, zoals de conceptlijst met kandidatenleden voor de de gemeenteraadsverkiezingen van 2018.
  • Programmacommissie: zij stelt het nieuwe conceptverkiezingsprogramma op voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018.

Werkgroepen

Veel Haagse GroenLinksleden zijn actief als vrijwilliger voor de afdeling, onder andere in de volgende werkgroepen:

Kijk op de pagina van de werkgroep voor meer informatie en contactgegevens.

Jouw bijdrage

Bijdragen aan een groen, sociaal en tolerant Den Haag?

Doe mee!