[Persbericht] - De leden van GroenLinks Den Haag hebben zaterdag de definitieve kandidatenlijst vastgesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen. Op de lijst staan kandidaten met een groot aantal verschillende culturele achtergronden en uit alle hoeken van Den Haag. De partij verwacht flink te groeien bij de verkiezingen in maart 2018.

De lijst is een mooie afspiegeling van de grote diversiteit die Den Haag rijk is, aldus lijsttrekker Arjen Kapteijns. “Dit is een ijzersterk team met zeer ervaren, getalenteerde en bevlogen mensen die gaan knokken voor Den Haag. Samen gaan wij ons volop inzetten om deze prachtige stad nog mooier te maken. Wij gaan alles in de strijd gooien om iedereen eerlijke kansen te bieden in Den Haag, wij gaan onze stad veel groener maken en ervoor zorgen dat onze kinderen het hier later ook nog goed hebben.”

Op plaats twee staat Erlijn Wenink (38 jaar) die al lange tijd actief is binnen alle lagen van de partij. Wenink heeft een achtergrond in onderzoek en onderwijs en houdt zich bij de gemeente Den Haag bezig met de preventie van polarisatie en radicalisering. De derde op de lijst is oud-campagneleider Maarten De Vuyst (41 jaar). De Vuyst zet zich bij Oxfam Novib in voor het verduurzamen van bedrijven in ontwikkelingslanden. Serpil Ates (39 jaar) bekleedt de vierde plek. Ates werkt als psychosociale hulpverlener in de Schilderswijk en studeert binnenkort af als sociologe. De top vijf wordt afgesloten door oud-bestuurslid Mariëlle Vavier (47 jaar), werkzaam in de jeugdzorg en momenteel fractievertegenwoordiger bij GroenLinks Den Haag.

Op zes staat theatermaker Sytze Schalk. Sociaal maatschappelijk werker Bilal Sahin, al jaren de spil van Vadercentrum ADAM in het Laakkwartier staat op nummer zeven. Verder zijn ook jongeren goed vertegenwoordigd met drie studenten op de lijst. De 18-jarige student Noah van Meekeren, is de jongste kandidaat.

Publicist Alphonse Muambi is een van de lijstduwers evenals gemeentelijk (jeugd)ombudsman en voormalig wethouder Bert van Alphen. Ook Kees Duijvestein,  emeritus-hoogleraar aan de TU Delft, staat op de lijst. De lijst wordt afgesloten door Farah Karimi, algemeen directeur bij Oxfam Novib en voormalig Tweede Kamerlid.

Kees Verhaar, bestuursvoorzitter van GroenLinks Den Haag, gaat de verkiezingen met groot vertrouwen tegemoet. “We zijn er klaar voor en Den Haag is klaar voor ons. Aan alles merk je dat de tijd rijp is voor een groene en sociale koers. GroenLinks Den Haag gaat er met mateloze energie en volle overtuiging tegenaan.”

De volledige kandidatenlijst van GroenLinks Den Haag voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018:

1. Arjen Kapteijns
  2. Erlijn Wenink